Nádraží v Horním Jiřetíně bylo součástí Duchcovsko-podmokelské dráhy, samotná nádražní budova byla postavena počátkem 70. let 19. století. Zcela přesně víme, že první vlak pravidelné dopravy kolem ní projel 19. prosince roku 1872.
Duchcovsko – podmokelská dráha, jejíž součástí byl i úsek z Litvínova do Jirkova, vznikla jako konkurence Ústecko – teplické dráhy. Nová trať byla určena především pro dopravu uhlí z hnědouhelné pánve do přístavu v Podmoklech, dnes v Děčíně. Trasa vedla náročným terénem v blízkosti Krušných hor. Kvůli nízkému těžebnímu výkonu začínajících hlubinných šachet a menšímu množství přepravovaných nákladních vagónů byla na počátku svého fungování prodělečná. Proto byla už v roce 1892 zestátněna. Díky využití moderních technologií záhy těžba uhlí prudce rostla a po trati se přepravovalo několik tisíc vagónů denně. Dokonce se zvažovalo její rozšíření o druhou kolej.
Nádražní budova v Horním Jiřetíně zapadá do rozsáhlé skupiny typologicky podobných staveb vzniklých za Rakouska-Uherska. Každá dráha si zachovávala svůj vlastní specifický styl. Nádražní objekty na podmokelské dráze se lišily hlavně počtem okenních os hlavního průčelí. V Horním Jiřetíně se jedná o pět os. Na její původní trase lze dohledat menší objekty se třemi osami nebo naopak větší budovy.
V průběhu let se na naší budově dělaly pouze méně významné stavební úpravy, konkrétně fasády, vnitřní instalace a podobně. Zcela identická stavba se nacházela i v Litvínově, ale dnes je zmodernizovaná a z původního vzhledu zbyl jen základní profil
Po druhé světové válce, kdy se severozápadní Čechy začaly rychle měnit ve výhradně průmyslovou aglomeraci, začala klesat produkce lokálních hlubinných šachet, protože uhlí se těžilo převážně v povrchových velkolomech. Průmyslový význam podmokelské dráhy se snižoval a dráha mezi Litvínovem a Jirkovem sloužila více pro osobní dopravu. Podle pamětníků byly ranní dělnické vlaky plné oběma směry.
Po napuštění Dřínovského jezera v roce 1955 začaly spoje využívat hojně i rekreanti a na této části trati byla frekventovaná osobní doprava. Srovnatelná s meziválečným obdobím, kdy bylo Krušnohoří vyhledávanou rekreační oblastí.
Koncem padesátých let však bylo rozhodnuto o rozšíření velkolomu ČSA, který nakonec pohltil šest zastávek a stanic – Albrechtice, Dřínov (Jezeří), Dřínov zastávka, Kundratice, Nové Sedlo nad Bílinou a Kyjice. S koncem platnosti jízdního řádu 1970 / 1971 už osobní vlaky mezi Litvínovem a Jirkovem nevyjely. Potenciál nahradit osobní dopravu do Chomutova měla nová silnice 13 vystavěná v roce 1976 o něco výše trati na úpatí Krušných hor mezi Horním Jiřetínem a Vysokou Pecí. Přes svojí finanční náročnost vydržela jen do roku 1985. Směr do Chomutova od té doby umožňuje rychlostní komunikace přes Komořany a Ervěnickou výsypku.
Stanice v Horním Jiřetíně sloužila ještě nějaký čas jako překladiště pro nákladní dopravu. V roce 1994 se uvažovalo o znovuzavedení osobní vlakové dopravy z Litvínova do Horního Jiřetína, ale kvůli rozkradení kolejí po celé délce trati se od tohoto projektu upustilo. I přes to sloužila budova nádraží ještě nějakou dobu jako bytovka pro železničáře a až do roku 2014 fungovala v jejím přízemí soukromá restaurace. Potom budova už jen chátrala.
Chod místní restaurace je zachycen ve známém undergroundovém černobílém filmu „A bude hůř“, režiséra Petra Nikolaeva a producenta Čestmíra Kopeckého. Pár scén se natáčelo v předzahrádce restaurace v létě 2005 .
Opuštěnou budovu hornojiřetínského nádraží koupilo město v roce 2017 spolu s pozemkem bývalé železniční trati z Litvínova přes Černice až pod zámek Jezeří. Na něm plánuje v budoucnosti vystavět cyklostezku.
Nádraží bylo z rozpočtu města přestavěno na hotel v roce 2022 s celkovými náklady 20. mil. Kč a od roku 2024 slouží hlavně turistům a cykloturistům se zájmem o zdejší památky, převážně těm, kteří plánují navštívit velmi populární nedaleký zámek Jezeří a Čertovu kapli.
Obnova objektu nádraží byla velmi rozsáhlá. Dotkla se doslova všech konstrukcí. Šlo zejména o tyto práce: oprava krovu, nová střecha, zpevnění stropů, zcela nové dispozice místností ve všech třech podlažích, zcela nové kompletní instalace, nové vytápění tepelnými čerpadly, nové výplně všech otvorů, zateplení fasády i stropů, nové přípojky, přístavba verandy připomínající styl krytého peronu, který toto nádraží v historii nemělo a další.
Rozsáhlá plocha bývalého kolejiště před nádražím slouží od srpna 2021 pro městské i soukromé kulturní akce. Po jedné straně plochy povede trasa plánované cyklostezky Černice–Litvínov, v jednom z koutů bude vybudováno workoutové hřiště.
Od otevření se tu každé prázdniny koná městská pouť, proběhl tady i festival metalových a punkových kapel Metalboří, opakovaně se konají hasičské branné soutěže, plánuje se zde zřídit autokino k promítnutí zajímavých filmových snímků atp.